Švédské masové koule (Swedish meatballs)

Letos jsem zjistila, že dýně je vlastně fajn. Když už jsem si porozuměla s dýní, napadlo mě najít si cestu ke kopru. Abych to vysvětlila: Už od dítěte se vyhýbám kopru, jako politik po volbách odpovědnosti a slušnosti. Tzatziky mám neúplné, koprovka padá - prostě ochuzuju se o fůru jídel a to se mi nelíbí! Začala jsem švédskými masovými koulemi. A výborné! Sice ještě do budoucna zapracuju na omáčce, ale pomlaskávala jsem si. :-)



Švédské masové koule

Suroviny na 1 porci
100 g mletého vepřového masa, trochu vajíčka, cibule, strouhanka, olej, máslo, kopr, mouka, voda (fajnšmekří to střihnou vývarem)

Postup:
1. Do misky jsem rozklepla vajíčko a co nejdůkladněji jej prošlehala, abych pak mohla odlít přibližně čtvrtku. Kdo vaří 4 porce, logicky tento krok přeskočí.
2. Tož! Na extradrobno jsem si nakrájela cibulku, nasekala kopr.
3. Do misky jsem si odvážila maso, přikydla tam odhadem čtvrtku vajíčka, věrtel soli (taky vám sůl tak málo solí?), kopr, přiměřeně strouhanky a promíchala.
4. Podle potřeby jsem přidala strouhanku a vypracovala kuličky o velikosti vlašského ořechu.
5. Na pánvi jsem rozpálila decentně oleje (pánev je nepřilnavá a pupek už mám dost velký na to, přehánět to s olejem) a na něm postrašila masové koule.
6. Jakmile už začaly mít tu správnou barvu, vyndala jsem je ven a na pánvi rozpustila trochu másla. Na máslo putovala mouka, pak studená voda. Divoké míchání! Ještě trocha studené vody a zpět s koulemi. No a pak už jenom klasická provařovačka pro ztracení moučné chuti s občasným promícháním. :-)

Mám ráda (nejen) duety (nejen) Damiana Marleyho! Co vy? :-)




Komentáře

Oblíbené příspěvky