Karí čočka s rajčaty na indický způsob

Jednoduché, vydatné a levné jídlo, kterým se zavděčíte vegetariánovi, dietáři i celiakovi. Skvěle poslouží i jako originální příloha ke steaku, takže si bude čvachtat i manža :-) 



Karí čočka s rajčaty na indický způsob

- rozpis surovin je orientační


Suroviny na 2 porce
160 g čočky
0,5 plechovky rajčat nebo 3 čerstvá
1 čerstvé menší rajče
cibule
(kokosový) olej
karí koření
(cayenský) pepř
bobkový list
česnek
sůl 


Postup:
1. Čočku jsem nechala přes noc odmočit ve vodě.
2. Odmočenou čočku jsem slila z vody, propláchla a dala vařit do hrnce s dvěma lístky bobkového listu. Solíme až v závěru. 
3. Cibuli jsem orestovala na oleji, přidala karí koření, lehce promíchala a přidala nakrájená rajčata, chvíli orestovala a zalila trochou vody. 
4. Rajčata jsem nechala chvilku vařit, dokud nevznikla omáčka.
5. Do omáčky jsem přidala povařenou čočku a pokrm ještě dochutila česnekem, solí a kořením podle chuti. Kromě karí se dají indická jídla skvěle dochutit i skořicí, kardamonem nebo kurkumou či zázvorem. 





Komentáře

  1. Tak na tento způsob jsem nikdy čočku nejedla, ale vypadá to velice dobře :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky